Amal Belaaouam - Min hverdag som mor til tvillinger, og et vanlig liv som dame i dagens samfunn med kropp og skjønhets press. hits
Hjem Add Om meg Kontakt

7

Litt søndags motivasjon må man ha , før det braker løst neste uke..

Jeg er klar for å stå på videre ,og skal minske kaloriene inntaket mitt .. Og trene 5-6 dager uken .. Hallo sommer kropp 2015...

  • 2

    God søndag .Jeg har fått spørmålet om hvordan jeg trener kardio..

    Det jeg bruker å gjøre er å gå en tur eller og jogge.. Jeg følger også et løpeprogram som lyder slikt..

    Først så går jeg 5-10 minutter som oppvarming, og løper fort i 2 minutter.Der etter går jeg 2 minutter fort i pausene. Slik forsetter jeg til jeg ikke orker mere..

    Jeg pleier også øke løpe minuttene mine med et halvt minutt ,for hver uke.. Eks. (Løpe fort 2,30 minutt)

    Andre dager går jeg bare meg en lang tur på 5-7 kilometer. Og er det dager det er sikkelig ruskevær ,som det er som oftes i bergen. Tar jeg kardio økten min hjemme på ergometer sykklen ,og sykkler i 40-60 minuttuer.

    Dette følger jeg 4/5 ganger uken nå før sommeren.

  • 11

    God morgen , i går kveld fullførte jeg kardio 30 min og rumpe 20 min .. Litt mindre enn planlagt , men 30 minutter er vel bedre enn ingenting ? Dørstokk milen var ekstra lang i går , og jeg er glad heletatt kom meg ut .. Det som ga meg det ekstra pushet ut døren , var dere lesere på bloggen min .. Jeg kunne ikke skuffe dere å vise jeg er en failer !!.. Det som også motiverte meg er en instagram konto som jeg følger , hun kaller seg Jellydevote..Hun gått fra å være fat to fit .. Super motiverende å se bildene hun legger ut av seg selv .. Det for meg til å få ræven opp av sofaen.. Slik vil jeg se ut om et år eller to..

    Bb #Doit #weightlost #fitspo #loseweight #healthy #fit
  • 0

    Dere kan følge meg på instagram tvillingmor22 for mere bilder :)

    #instagram #fitlife #pics #collage #selfie #hunter #catlover #fitmom

  • 9

    Etter fødsel gikk jeg opp 8-10 kilo,jeg følte meg tykk og stygg , og det begynte å plage meg.. Jeg tok opp kampen og begynte å spise nutrilet barer ,til frokost og lunsj .. Kuttet også ut junkfood i uke dagene , og holdt meg til det kun en dag i uken.. Jeg startet å trene etter hvert , på et program som heter 30 days shred . Jeg fikk lite resultater men kanskje litt mer markerte mage muskler.. Jeg økte kardio øktene mine med en jogge tur annen hver dag på 5 km .. Var da eg så vekten begynte å gå ned over .. Etter julen kom mistet jeg helt motivasjonen til å trene , og spise sunt.. Kiloene rant fort på igjen , og jeg begynte å få dårlig selvtillit igjen .. I februar nå i år gikk  jeg på vekten etter noen måneendres pause fra trening , og fikk meg en  stor åpenbaring.. Måtte ta meg selv i nakken og ta meg sammen.. Jeg vet jeg vil angre når sommeren kommer, på hvorfor jeg ikke gjorde noe med vekten...

    Treningsplanen eg kommer til følge

     

    Mandag : kardio 60 min og mage 30 min

     

    Tirsdag : kardio 60 min og bein/rumpe 30 min

     

    Onsdag : kardio 60 min og bicep/triceps 30 min

     

    Torsdag : kardio 60 min og mage 30 min

     

    Fredag : kardio 30 min og bein/ rumpe 30 min

     

    Lørdag : fri

     

    Søndag : gå tur :)

     

    Kostplan

    Frokost : havregrøt , proteinbar eller shake ( som oftes shake har dårlig tid på morningen )

     

    Melllommåltid : en protein bar eller en håndfull nøtter .. Eller kansje en banan

     

    Lunsj : middags rester .. Eks taco salat .. Wok med litt ris (40g)

    - rundstykke på 50g med magert pålegg

    - omlett med 2 egg

    - magert kjøtt og grønnsaker..

     

    Middag : spiser med familien , blir gjerne spaghetti med karbonadeig og fullkorns pasta , tortilla pizza , wok og mye anne.. Kutter ned prosjonen gjerne eks . Kun en ta serving i steden for to..

     

    Kvelds : bare noe lett som en banan eller en shake visst eg ikke tok det til frokost..

    Også drikke masse vann helst 2-3 liter dagen..

     

    Denne planen kommer jeg til å følge frem over :)

    #fitness #loseweight #nedivekt #matplan #treningsplan #fitspo #vrktnedgang #tjukk #sunt #sunnmatplan #slikgårdunedivekt#motivasjon #spissunt #førogetter #jillianshred #kardio #sunnlivstil

  • 2

    For en mestrings følelse etter dagens trenings økt .. Gått / jogget 4,5 km , og etter følgt med bein og rumpe 35 minutt.

    Jeg skal si det vil merkes på kroppen i morgen tidelig.. Huske på det er ingen unskyldning for å ikke forsette, det må bare kjøres hardt på før sommeren

    Kommer..

    Mat inntaket for i dag

    Frokost : en halv usunn sjokolade bolle og sukkerfri redbull (fysj )

    Mellom : questbar cockie dough

    Lunsj : fajitas salat

    Mellom : cola zero og litt nøtter

    Middag : taco med en tortila lefse ( brukte karbonadedeig og kesam )

    Kvelds: endå en proteinbar og cola zero boks ..

    Fornøyd med kosten , borsett fra den dumme bollen til frokost hehe

    #healthy #salat #fajitas #nike #iphone #fitspo #sunn #healthylifestyle #fitness #cleaneating #whatieat #workout #run #happy #summerbody2015 #goforit #justdoit #love #active #train #loseweight #fitnessaddicted
  • 2


    I dag var det et stort ork å komme seg på trening.
    Men jeg tok meg sammen og fullførte 30 minutters gå tur .Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lagt unnskyldninger for meg selv,for ikke trene.Det beste er å la være å tenke, og bare gjør det..Det er vel flere ganger du har tenkt at du ikke har lyst å dra på jobb, men du gjør det .. Fordi du må. Slik tanke gang må man nesten også ha  med trening, tenke du må.. Ikke lag unnskyldninger til deg selv, at du har vondt eller ikke har tid ?
    Jeg jobber 100% stilling og har to barn, og klarer å legge av en time til trening. Klarer du ikke å legge av en time  ,er 30 minutters økt bra nok..
    Tror det er viljen det står på hos de fleste, og sofaen virker mer fristende etter en lang dag på jobb..
    Trenings plan min for i dag 
     
    Kardio : 1 time og 30-40 minutter rumpe og bein 

    Today there was a huge chore to get to the training.
    But I took myself together and completed a 30-minute hike .I do not know how many times I've made excuses for myself, not get me wrong.My best tips is to not think, just do it..There is well several times you have thought to your self,that you do not want to go to work, but you do it... Because you have to. To view time must almost also have the training, think you need .. Do not make excuses for yourself, that you hurt or you do not have time?
    I work 100% position and have two children, I am abel to add an hour of exercise. Do you not can add an hour, then is a 30 minute session good enough ..
    Think it is the willingness it says on at most, and the couch seems more tempting after a long day at work ..
    Training plan for today
     
    Cardio: 1 hour and 30-40 minutes buttocks and legs



    #fitness #loseweight #sunnlivstil #nedivekt #sunt #motivasjon #justdoit #workout #active #cardio #shapeup
  • 3

    Nå nærmere det seg sommer og angsten har begynt å komme .. Jeg er redd jeg ikke vil klare komme i bikini form i år heller .... Endå jeg sier hvert år , jeg skal klare det ... Derfor starter denne bloggen opp igjen for min egen del, og for å motivere meg selv til å spise sunt og trene :)

    Håper også andre kan bli motivert av bloggen min til å bli sunn .. Kort om meg.Jeg snart 25 år , og har født tvillinger .. Jeg veier 72-73 kg ,som er en del .Jeg har et mål å gå ned til 64 kg .. Jeg er kun 167 cm høy , og starter min kamp i dag om overvekt :D

    Okei , its soon summer time and i need to get in bikini shape .. So its time to lose some weight .. I not god in english writing , but i gonna try my best .. So short about me ,i weigh 72 kg and 167 cm High .. My goal is to lose 8-10 kg .. :) hope to inspire other to do the same .. #healthy #weightlose #sunn #trening #slanking
  • Amal Belaaouam

    Jeg er en jente på 27 år, og kommer fra Bergen. Jeg er også mor til to tvilling gutter på 6 år. Bloggen min handler om min hverdag som mor, og mine tanker. For samarbeid kontakt meg på e -post adressen min : Amal_karamel@msn.com

    ToppBlogg - toppliste for bloggere

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Design og koding: Ina Anjuta